Pilates Judittal

A mozgás, melytől 10 alkalom után jobban érzed Magad, 20 után látványosan jobban nézel ki, 30 után pedig ...

Miben különleges a Pilates módszer?
Röviden meg lehet fogalmazni. Egyesíti a keleti, tudat által vezérelt mozgást; a nyugati dinamizmussal.
A gyakorlatok elsajátítása során egyre mélyebb testtudatra tesznek szert, ami kijavítja az évek során rosszul beidegződött mozgásmintákat, testtartást és magabiztosságot ad az élet minden területén.
Nincs 50-szer, 100-szor ismételt mozdulat. A gyakorlatok maximális ismétlés száma 10, de van amiből csak hármat kell csinálni, mégis nagyon hatékony. Éppen ezért nem unalmas.

Miért válasszam a Pilates -t?
Korunkban a mozgásszervi panaszok, betegségek szinte népbetegségnek számítanak. A mozgásszegény életmód, a sok ülő munka az ember izmait elgyengíti, gerincoszlopa sérülékeny lesz.
Ha Neked még soha nem fájt a csípőd, hátad, vállad, derekad; tényleg csak kíváncsiságból gyere el. Ha bármelyi probléma jelentkezett már a legjobb prevenció a pilates.

Miért hatékony a Pilates módszer?
Pilates módszere révén az izmok szálkássá és ruganyossá, a gerincoszlop hajlékonnyá, az egyéb izületek mozgékonnyá válnak, mivel a gyakorlatok során a nyújtott izmot erősíti, egy erősen tartott erőközpont segítségével.
A módszer lényege, hogy a tudat irányítja a testet és a kontrollal végrehajtott mozgás gyógyít. Az erőteljes koncentráció, a befelé fordulás csökkenti a stressz által keltett feszültséget az emberben, ezáltal tökéletes szellemi kikapcsolódást is eredményez
A pilates olyan, mint a jóga?

Joseph Pilates eszményképe a görög atléták voltak, akiknek kitűnő állóképességük, tökéletes testfelépítésük volt. Mindezt a folyamatos gimnasztikai és különböző erősítő gyakorlatokkal érték el. Éppen ezért nem mondanám, hogy a jógához hasonlít. A gyakorlatok egy részét ismered. Hiszen testnevelés órán (ó, milyen régen volt) is tettél lábkörzést, csípőemelést, felülést. Jaj, de még mennyit. Ötvenet-százat? Gyere el és nézd meg, milyen az, amikor három felülés is próbatételt jelent (Angolul teaser, magyarul finoman próbatétel, de inkább az angol változat az igaz). Még az erősen haladóknak is!
És természetesen van egy csomó gyakorlat, amit a jó öreg Joe talált ki. Szebbnél szebb nevekkel, labda, fóka, elefánt, gólya, hattyú, sellő.

Miben különbözik más talajtornától?
Egyrészt a kivitelezésben. A mozdulatokat nem lendületből hajtjuk végre, hanem lassan, kontroláltan.
Másrészt Erőközpont, Erőközpont, Erőközpont.

Mi az erőközpont?
Az erőközpont a Pilates alapköve. Egy erőöv, ami a medence aljától a legalsó bordaívig tart és átöleli a tested. Innen indul ki minden mozdulat, innen áramlik az energia, ezzel stabilizáljuk a mozdulatainkat. Úgy tudod létrehozni, hogy húzod a köldöködet a gerincoszlopod felé, „be és felkanalazod" a hasad. Ne ijedj meg, az első óra után már világosan érteni fogod.

Már évek óta nem csináltam semmit. Nem lesz túl nehéz?
Nem kell megijedni. A gyakorlatokhoz tartoznak építőkockák, amelyek a teljesen kezdőtől a profi sportolókig kihívás elé állítják a testet. (ha fáj valami azonnal sikíthatsz)

Hogy tud egy edző mindenre odafigyelni?
Nem csinálom Veled a gyakorlatokat, hanem Rád figyelek, Téged javítalak. Minden ember más és más. 

Miért nem fogom megunni, ha mindig ugyanazt csinálom?
Mert Pilates több, mint 500 gyakorlatot talált ki, nem beszélve a különböző eszközökről; Pilates karika, nagy labda, gumikötelek. Ezek megfelelő felkészítés után előkerülnek a matracos órákon is.
Ez a minőség és nem a mennyiség tornája. Minden gyakorlatból legfeljebb 10 ismétlést csinálunk és ha pontos, precíz a kivitelezés, meglátod gyönyörű szálkás izmokat fog eredményezni.

Sokan vagyunk egy ilyen órán?
Nem. Ha eljössz, meglátod, sokan nem is férünk el.Ide nem kell méregdrága edzőruha, csak egy kényelmes melegítő és zokni.
Legfeljebb 6 társaddal együtt tornázol, de ha ehhez sincs kedved, vehetsz egyéni órát is vagy a refomeres gépes órát, ahol csak hárman vagyunk Te, én és persze a gép.
Évek óta kardiózóm (futok, taposó gépezek, ellipszisezek), fitt és egészséges vagyok. Semmi szükségem holmi tornára.

Lehet, hogy igazad van. Ha eleget nyújtod az izmaidat a kardió után, semmi gond. De azért nézd meg, hogy le tudsz -e hajolni kinyújtott térddel a padlóra és eléred -e legalább az újhegyeddel a talajt. Esetleg néha fáj a hátad vagy a derekad? Talán jó lenne mégiscsak megnézni ezt a Pilates -t. Tökéletes kiegészítése a kardió edzéseknek.

Túlsúlyos vagyok. Már sok minden megpróbáltam, de valahogy mindig feladom.
Hát, helyetted nem tudok mozogni. De mindent megteszek azért, hogy jól érezd magad az órákon és egy idő után természetessé váljon a mozgás. Gyere és próbáld ki.

Hányszor kell edzésre járnom?
Legalább hetente kétszer, hogy látni lehessen a fejlődést. De igazából minél többször annál jobb. Ezt a mozgásformát nem lehet túlzásba vinni. A látványos fejlődés természetesen a mindennapi gyakorlással érhető el.

Édesanyámra úgy ráférne egy kis mozgás, de hatvan éves nehezen lehet kimozdítani, valami újra rábeszélni.
Erre csak azt tudom mondani, először gyertek együtt. Aztán hozzátok el mama barátnőjét is. Három alkalom után már biztos rábeszélik 2-3 barátnőjüket, akikkel akár szombaton is tudnak járni. A szombati órák pedig mindig nyugisabbak, kevesebben is vannak, sőt 4 fő esetén a szombat délelőtti órákat zárt csoportként is kezelhetjük (időpont egyeztetést követően). Ez azt jelenti, hogy idegenek nem jöhetnek az órákra csak az adott időpontos bérlettel rendelkezők.

Két hónapja babát várok. Valamit szeretnék mozogni, esetleg Pilates?
Én csak akkor javasolnám, ha már régebb óta gyakorolsz és akkor is csak a 20-22 -ig hétig. Ha megismerkedsz a gyakorlatokkal, rájössz, hogy a gömbölyödő pocakkal elég nehéz tartani az erőközpontot.
Ha sportolni szeretnél, remek kismama tornát tartanak a Visegrádi utcai rendelőben, ott is vannak pilateses elemek, de azért az már a Te állapotodnak jobban megfelel.

Akkor mikor kezdhetném el?
A szülést követő 8. héttől már lehet kezdeni, ha a nőgyógyászod is egyetért vele. Persze először óvatosan, aztán, ha minden rendben, jöhet a próbatétel.


Na jó, akkor az utolsó kérdés. Mit tegyek, ha érdekel a dolog?

Gyere és nézd meg! Csak egy kényelmes pólót, melegítő nadrágot és vastagabb zoknit kell hoznod (és a kíváncsiságodat), 55 perc után eldöntheted, hogy van -e kedved hozzá vagy sem.

Én egyet ígérhetek. Mindent megteszek azért, hogy jól érezd magad az órákon, fejlődj testileg, lelkileg, szellemileg!

 





Weblap látogatottság számláló:

Mai: 22
Tegnapi: 32
Heti: 305
Havi: 829
Össz.: 144 687

Látogatottság növelés
Oldal: Gyakran feltett kérdések
Pilates Judittal - © 2008 - 2017 - pilatesjudittal.hupont.hu

A HuPont.hu egyszerűvé teszi a weblapkészítés minden lépését! Itt lehetséges a weblapkészítés!

Adatvédelmi Nyilatkozat

A HuPont.hu ingyen honlap látogatók száma jelen pillanatban:


▲   Itt: pilates judittal budapest - Vatera.hu
X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »